12 Temmuz 2015 Pazar

Buzlu Çay Dosyası

Sonunda havalar ısındı. Bir çay tiryakisi olarak yazın çay içsem de insan zaman zaman soğuk içecekleri de arıyor doğrusu. O zaman yine çaydan vazgeçmiyorum ve bu sefer de soğuk/buzlu çay içiyorum.
Bu yazımda, hem çeşitli soğuk çayları deneyerek değerlendireceğim hem de birbirinden harika iki tane soğuk çay tarifini sizlerle paylaşacağım.
Birinci tarif "Şeftalili Yaseminli Soğuk Çay":
- 2 bardak demlenmiş yasemin çayı (Beta Tea'nin yasemin çayını kullandım)
- 2 bardak su
- 1 bardak şeftali suyu
- 1 yemek kaşığı şeker
Çay demlendikten sonra soğutulur ve üzerinde diğer malzemeler bir kapta ilave edilerek karıştırılır. Buzdolabında soğutulduktan sonra buzla servis edilebilir.
İkinci tarif ise "Limonlu Bergamot Aromalı Soğuk Çay":
- 2 bardak bergamot aromalı siyah çay
- 2 bardak su
- 1 limonun suyu
- Limon dilimleri
- 2 yemek kaşığı bal
Çay demlendikten sonra soğutulur ve üzerinde diğer malzemeler bir kapta ilave edilerek karıştırılır. Buzdolabında soğutulduktan sonra buz ve limon dilimleriyle servis edilebilir.

Denediğim buzlu çaylar arasında sevdiklerim ise:
1. Çaykur Didi
Hazır soğuk/buzlu çaylar arasında kesinlikle en sevdiğim ürün oldu. Çaykur Didi çeşitleri arasında Bergamot aromalı olanı çok beğendim. Gerek yoğun siyah çay tadı, gerek bergamot aroması gerekse şeker oranının azlığı ile oldukça başarılı bir karışım. Ayrıca glikoz/fruktoz şurubu gibi tatlandırıcılar yerine şeker kullanmalarını da takdir ettim. Ek bir bilgi daha kutu olanlarında koruyucu madde de içermiyor.
2. Arizona Iced Tea
Bir Amerikan firması olan Arizona İçecekler grubuna ait buzlu çayların piyasada birçok çeşidi mevcut. Şık tasarımlı şişeleriyle de oldukça ilgi çekiyorlar. Ben en çok şişesiyle de en çok ilgi gören çeşitlerinden olan ballı yeşil çayını beğendim. İsterseniz ısıtarak da tüketebiliyorsunuz.
Yine bu markanın ürünlerinden bir diğer beğendiğim çeşidi de yaban mersinli beyaz çayı oldu. Beyaz çay bilindiği gibi sağlığa oldukça faydalı bir çay çeşidi.
3.  Fuse Tea
Coca-Cola'ya ait bir soğuk çay markası. Şeftalili ve limonlu buzlu çay çeşitlerine alternatif olarak karpuzlu ve mangolu çeşitleri de var. Benim en beğendiğim karpuz aromalı çeşidi oldu. Oldukça lezzetli ve hafif bir tadı var. Koruyucu içermiyor. Ancak içeriğinde fruktoz şurubu var. Kutularına ek olarak cam şişeleri de var. Ambalaj tasarımları da oldukça başarılı olmuş.

                                               Bu blogdaki tüm görseller çayfasli.blogspot.com.tr'ye aittir.

10 yorum:

  1. Önemli giriş adreslerine buradan ulaşabilirsiniz.
    betturkey giriş
    betpark giriş
    U800O

    YanıtlaSil