13 Temmuz 2014 Pazar

Yaz Mutluluğu


Yazın sıcak günlerinde, tatile çıkmadan önce balkonumda Arizona yeşil ve beyaz çayları soğuk olarak içerken bir yandan da şiir okuyorum. Çayları çok beğendim, kışın da ısıtılarak içilebiliyor. Hafif, hoş, yaz aylarında soğuk haliyle ferahlatıcı tatları var. Balkonumda çektiğim fotoğraflarla birlikte Ediip Cansever'in şiirlerinden birini de sizlerle paylaşmak istedim, hepinize iyi haftalar dilerim.

YAZ MUTLULUĞU

Sen bir karanfilsin, delisin
İçlisin de, bükersin hemen boynunu
Mendilimin içindeki kirazdır
Mendilin içi kiraz
Bilmem ki, ne desem, yaz mutluluğu.

Nasılız ay ışığmdaki dostum
Bütün bir gecenin uykusuzluğu
Bak şimdi her şey bir dengeye uydu
Bir domates, birkaç domates hemen hemen tartıldı
Bir sancı gibi yerleşti şuramıza özgürlük
Kirazlar kirazlar
Gözyaşları günbatımının
Karanfilin kokusu.

Demiştim, evet
Söz haziranın
Surdan burdan bir vapura binildi
Gümüş kafesinde denizin
Bir sürü kuştan geçildi
Sevgilim, canım mendilim.

Bir karabatak sürüsü dadandı bordamıza
Dadansın iyi
De bana kim bulacak denizin kalbini
Yeşimden oyulmuş ağaçlar
Kıyılarda
Kim bulacak kıyıların kalbini
Hepsini anlat, hepsini.
Anlat ki
Güneşli günler de sıkabilirmiş insanı
Bir rastlantı gibi gelen mutluluklar da
Susarsak susarmışız da, ölçemezmiş kimse derinliğini
Kim bulacak derinliğin kalbini
Sana kızar mıyım hiç
Bana bir gül ver.

Sevgilim, canım mendilim
Mendilim kiraz dolu
Anlatamıyorum galiba
Hüzün değil yaz mutluluğu.

Edip CANSEVER








                                                     Bu blogdaki tüm fotoğraflar telif altındadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder