29 Aralık 2012 Cumartesi

Aşure - Annelerden Kızlarına Bir Aile Geleneği



Merhabalar. Bu yıl da Muharrem ayında "Aşure" geleneğinimizi sürdürdüm. Canım Annemden bana hatıra olarak kalan güzel tarifi yaparken her seferinde kendisini sevgiyle anıyorum. 





Birçok malzemeyi hazırlayıp kaynatmak oldukça zahmetli olduğundan yorgunluğumu beş çayında güzel bir çay içerek attım. Çayımın yanında kendi yaptığım reçellerle pişirdiğim kol pastası ile kaymaklı ekmek kadayıfı vardı. Zaman zaman bazı illerimizde rastladığımız gibi çayın yanında şeker yerine sundukları akide şekerleri ile çayımı yudumlamak çok keyifli oldu. Bakır tepsi ve tabaklar da aşure tarifi gibi Sevgili Anneciğimin yadigarı...








 

 

Keyifli pazarlar dilerim. 

2 yorum:

  1. merhabalaar...
    resimlerinizz,sayfanızz öyle huzur verici ki.
    buralardayım ben artık heepp..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel sözleriniz için teşekkür ederim. beni çok mutlu ettiniz doğrusu.
      bloguma zevkle devam edeceğim:) sevgilerimle.

      Sil